زعفران دقیقا چیست و چه طعمی دارد؟خرید زعفران مرغوب ممکن است برای بسیاری از افراد به خصوص افرادی که با آن آشنایی کمی دارند، جالش برانگیز و سخت باشد. در این مقاله سعی داریم شما را با نکات مهمی که در خرید زعفران باید در نظر داشته باشید آشنا کنیم.

زعفران چیست؟

زعفران گیاهی ارزشمند است که می توان از آن به روش های مختلف استفاده کرد و فواید بی شماری به همراه دارد. گیاه زعفران به شکوفه‌ای کوچک، ارغوانی و ظریف با سه کلاله قرمز (نخ‌های زعفرانی) تبدیل می‌شود.

در مرکز این گل های زیبا زعفران خوش رنگ و معطر قرار دارد که در بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شود! رنگ زعفرانی می تواند غذا را دو برابر عالی جلوه دهد. محبوبیت روزافزون زعفران را بدون شک می توان به وجود آن در بسیاری از غذاها و تنقلات ایرانی مانند سوهان ، باقلوا، شکلات وهمچنین غذاهای اصیل ایرانی و … نسبت داد

زعفران یک ادویه معجزه آسا است که نه تنها خوشایند و خوش طعم است، بلکه فواید سلامتی شگفت انگیزی نیز دارد. زعفران به دلیل سختی های تولید یکی از گران ترین ادویه است. برای داشتن حجم بسیار کمی از زعفران، هزاران کلاله قرمز باید جمع آوری شود.و این در حالی است که هر گل فقط سه یا چهار کلاله دارد.

زعفران اصل و با کیفیت را اینجا میتونید پیدا کنید

زعفران به صورت دستی از کلاله گل‌های زعفران برداشت می‌شود. کلاله کروکوس به شدت با گلبرگ های گل تضاد دارد و کاملا به چشم می‌آید. زیرا رنگ کلاله ها قرمز یا نارنجی روشن هستند. این گل ها فقط برای مدت کوتاهی در ماه های پاییز شکوفا می شوند و همین امر این ادویه را با ارزش تر می کند.

بنابراین قبل از خرید زعفران باید بسیار دقت کرد. به دلیل منحصر به فرد بودن و سختی تولید این ادویه، زعفران تقلبی زیادی در بازار به فروش می رسد.

برای اطمینان از اینکه پولی که برای خرید این ادویه گرانبها خرج کرده‌اید ارزشش را دارد و بهترین زعفران را از آنجا تهیه می‌کنید، باید دانش اولیه را جمع‌آوری کنید. عوامل مهمی که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا زعفرانی که انتخاب می کنید از بهترین کیفیت برخوردار است یا خیر، در زیر لیست شده است.

اگر مایل به خرید زعفران مرغوب ایرانی با رنگ قرمز معطر و دلربای آن هستید، با ما تماس بگیرید هر آنچه را که می خواهید در اختیارتان قرار دهیم. ما همچنین به شما کمک می کنیم تا سفارشات خود را در آدرس منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید..
بهترین زعفران چه زعفرانی است؟

زعفران خالص یکی از گران ترین ادویه های دنیاست . کشت و تولید آن بسیار دشوار است، قیمت‌های بالایی دارد.


چند نکته برای خرید زعفران اصیل

در حالی که زعفران از پیش بسته بندی شده ممکن است تحت بررسی های دقیق کنترل کیفیت با استانداردهای کیفیت بین المللی علائم تجاری تضمین کننده اصالت باشد، هنگام خرید زعفران فله، این کنترل های کیفی همیشه تضمین نمی شوند. پس چگونه می توانید کاملاً مطمئن باشید که زعفران تقلبی نمی خرید؟ و چگونه خرید زعفران را به طور صحیح انجام می دهید؟

خوشبختانه، چند بررسی ابتدایی وجود دارد که به خرید زعفران کمک می کند و می‌توانید برای تعیین اینکه آیا زعفران شما ارزش واقعی دارد یا خیر، آن‌ها را به کار ببرید، به این معنی که آن نت‌های طعم‌دار و بوی مطبوع را که فقط زعفران می‌تواند ارائه دهد، از دست نخواهید داد..

در اینجا چند روش ساده برای تشخیص زعفران اصیل از زعفران تقلبی آورده شده است:

خرید زعفران اصیل و مرغوب با مزه کردن

زعفران را امتحان کنید، زعفران واقعی وقتی روی زبان قرار می گیرد طعم تلخ و کمی گس خواهد داشت. اگر طعم شیرینی داشته باشد، احتمالاً تقلبی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته ها

شبکه های اجتماعی ما

با ما همراه باشید

با ما همراه باشید

عکس های ما

سنجاق کن!

ویدئوهای من

با ما همراه باشید!

درباره ما

با افتخار در “پیشرو” به جلو قدم برمی‌داریم، آجیل‌های با کیفیت و تازه را به شما ارائه می‌دهیم. تجربه‌ی لذیذی از میان ویژگی‌های انتخاب‌شده محصولات ما را تجربه کنید و همراهی‌تان در ایجاد لحظات به‌یادماندنی را تقدیمتان می‌کنیم. همراه ما باشید تا با اشتیاق و پیشروی، دست به دست هم بدهیم و لذت طعم و کیفیت را به شما هدیه کنیم.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است.