شبکه های اجتماعی
حساب کاربری من

آفوگاتو نوشیدنی پر طرفدار

خلاصه مطالب

این روزها تنوع بسیار زیادی در دسرها وجود دارد که میتوان گفت آفوگاتو یکی از محبوب‌ترین آن‌هاست که بر پایه قهوه تهیه می‌شود. و پای ثابت منوی تمام کافه‌ها و کافه رستوران‌ها است.

تاریخچه آفوگاتو

در اصل آفوگاتو یک دسر ایتالیایی است که از ترکیب قهوه و بستنی به دست می‌آید و به آن قهوه بستنی نیز گفته می‌شود. واژه آفوگاتو در زبان ایتالیایی به معنی غرق شده است. این دسر از گذشته تاکنون توانسته است جایگاه خود را در منوها حفظ کند و علاوه بر ایتالیا به منوی قهوه سایر کشورها چون انگلیس، آمریکا و … نیز راه پیدا کرده است.

آفوگاتو در انگلیس توسط فردی به اسم جیمی الیور معروف شد و تبدیل به دسری پرطرفدار شد. جیمی الیور توانست در برخی برنامه‌های تلویزیونی آفوگاتو را به سایر سرآشپزهای انگلیس معرفی کند تا آن‌ها نیز بتوانند این دسر خوشمزه را در لیست غذاهای خود قرار دهند.

اما با وجود محبوبیت آفوگاتو در انگلیس و استرالیا باز هم هنوز مردم آمریکا از وجود این دسر خوشمزه بی‌بهره بودن و دستورالعمل آن را نمی‌دانستند. اما چندی نگذشت که این دسر در آمریکا نیز محبوب شد به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۶ در لیست منوهای فصلی این کشور قرار گرفت.
آفوگاتو ترکیباتی بسیار ساده دارد و فقط از دو شات قهوه و بستنی درست می شود. چنانچه علاقه دارید، قهوه خود را کم شیرین بخورید و یا از دوست دارید حجم قهوه کم باشد. توصیه می‌کنیم برای یک بار هم که شده این دسر خوشمزه را امتحان کنید. مطمئنا تبدیل به یکی از محبوب‌ترین دسرهای مورد علاقه شما خواهد شد.

درست کردن آفوگاتو

  1. بستنی وانیلی و یا شیری بسته به ذائقه شما، دو اسکوپ
  2. قهوه یا اسپرسوی داغ ۵۰ میلی‌گرم
  3. برای تزئین نیز با توجه به ذائقه شما می‌توانید بیسکویت، ویفر، شکلات و … استفاده کنید.

برای تهیه آفوگاتو هیچ وقت از قهوه‌های آماده استفاده ننمایید. توجه داشته باشید که قهوه مورد نیاز برای تهیه آفوگاتو می‌بایست حتما اسپرسو باشد. و توسط دستگاه‌های قهوه‌ساز همچون، قوری‌های اسپرسوساز تهیه شود. اسپرسو درست شده را باید همان ابتدا قبل از اینکه دمای آن کاهش یابد، بر روی بستنی بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *