شبکه های اجتماعی
حساب کاربری من

اسپرسو کن پانا

خلاصه مطالب

اسپرسو کن پانا یا اسپرسوی خامه‌ای، یکی از روش‌های تهیه قهوه است که اصالت آن به ایتالیا برمی‌گردد. اسپرسو کن پانا نوشیدنی بر پایه قهوه اسپرسو همراه با خامه زده شده است، که از یک یا دو شات قهوه اسپرسو به همراه خامه تشکیل می شود. این نوشیدنی در فرانسه با نام کافه وینا (Cafe Viennois) شناخته می‌شود و چون اصولا شیرین است، معمولا همراه آن شیرینی سرو نمی شود.

می‌گویند این نوشیدنی جذاب پیشینه‌ای قدیمی‌تر از کافه لاته یا کاپیچونو دارد و از زمان‌های قدیم تهیه می‌شده است. قهوه کن پانا را می‌توانید به‌راحتی در منزل تهیه کرده و نوش جان کنید.

برای تهیه قهوه اسپرسو کن پانا به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک یا دو شات قهوه اسپرسو
  • خامه زده شده
  • پودر قهوه یا کاکائو برای تزیین

تهیه اسپرسو:

برای تهیه اسپرسو که پایه‌ی اصلی نوشیدنی کن پانا است، می‌توانید از دستگاه اسپرسوساز برقی یا قهوه‌جوش (موکاپات) استفاده کنید. دقت کنید که اگر از موکاپات برای تهیه اسپرسو استفاده می‌کنید، باید از قهوه ریزساب استفاده کنید: ریزتر از درجه آسیاب قهوه دمی و درشت‌تر از درجه آسیاب قهوه ترک.

همچنین توجه کنید اگر برای اولین بار دارید از موکاپات خود استفاده می کنید، اولین قهوه دم‌شده را دور بریزید.

برای استفاده از موکاپات، محفظه آب را تا زیر سوپاپ کنترل فشار پر کنید. سپس مقداری قهوه را در محفظه قهوه ریخته و سطح قهوه را با انگشت خود صاف کنید. در این مرحله بعضی‌ها معتقدند باید سطح قهوه را بکوبیم و بعضی دیگر اعتقادی به کوبش ندارند. بعد محفظه‌ها را به هم متصل کرده و موکاپات را ببندید. ظرف را روی شعله قرار داده و تا زمانی‌که قهوه آماده شود صبر کنید.

پس از تهیه قهوه آن را داخل فنجان ریخته و سراغ خامه بروید. اگر خامه زده شده به صورت آماده ندارید، مقداری از خامه را داخل ظرفی ریخته و آن را با همزن برقی یا دستی هم بزنید تا پف کرده و حالت قوام‌دار پیدا کند. سپس آن را روی قهوه ریخته و با پودر کاکائو یا قهوه تزیین کرده و نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *